Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

Ik accepteer de privacyvoorwaarden

De geschiedenis van de MV Warber

Op 3 januari 1990 is de eerste Warber in de vaart gekomen. Dit schip was een zogenaamde Denemarkenvaarder.  Het was een voor een beperkt zeevaartgebied omgebouwd binnenschip. Het schip voer grotendeels tussen Nederlandse, Belgische en Duitsebinnenhavens en de Duitse Noordzee en Oostzeehavens alsmede Denemarken.

In 1996 werd de tweede Warber in de vaart genomen. Dit was een door de eigenaren nieuw laten bouwen kruiplijncoaster. Het schip was uitgerust met een beweegbare brug (stuurhuis)en had een kruiplijn van 4,5 meter. Hierdoor kon zij goederen direct van zeebestemmingen ver het binnenland in brengen. Vanaf 1998 tot 2008 heeft het schip een lijndienst tussen het Ruhrgebied en de Humber (oostkust Engeland) onderhouden. Het schip is toen verkocht in afwachting van de oplevering van een nieuw te bouwen coaster.

Deze; dit is de huidige Warber werd in augustus 2010 in China opgeleverd. Na oplevering heeft het schip in Vietnam geladen en heeft zij de Pacific via Hawaï naar het Panama Kanaal overgestoken. Zij is door het Panama Kanaal en via het Caribische gebied naar Philadelphia gevaren. Daar gelost en toen in Charleston geladen om de Atlantische Oceaan over te steken naar Liverpool. Vandaar is het schip ingezet in de Baltic, Noordzee en Middellandse Zee. Sinds februari 2012 vaart de Warber voornamelijk tussen Finland en Groot Brittannië, maar ook doet het schip andere havens in de Baltic aan.